Friday, October 1, 2010

Toch niet zo'n goed idee?

Ik kwam gisteren op het internet ergens iets tegen over geld verdienen door het laten plaatsen van reclamestickers op je auto. Kat in het bakkie dacht ik. Ware het niet dat ik geen auto heb en op mijn motor plak ik écht geen stickers! Maar ja, waarschijnlijk denken autorijders hetzelfde over de lak op hun auto als ik over al het mooie chroom van mijn 'fiets'. Maar toen bedacht ik me dat het daarom juist wel een manier van geld verdienen kan zijn en dat je het daarom niet zoveel ziet...er zijn maar weinig mensen die een sticker op hun auto willen.
Ik heb even gezocht op het internet en ik kwam vergoedingen tegen tussen de 20 (stickertje) en de 1000 (auto verstopt) euro per maand. Moet je een flink dure auto voor rijden wil je geen winst maken op het rijden op deze manier.
Een tijdje terug heb ik geleerd om bij dingen die te mooi lijken om waar te zijn, niet direct met de meute mee te denken dat ze dan persé ook niet waar zijn. Dus...met 'open mind' reacties op fora gelezen over het reclamerijden, over uitzendingen bij Tros Opgelicht en over de inschrijf- en 'abonnements'-kosten.En toen tot de slotsom gekomen dat het met grote waarschijnlijk toch één grote 'scam' is.

Het ene bedrijf (geldopwielen.nl) geeft héél hoge vergoedingen als je wordt uitgezocht door een adverteerder. Je betaalt hen eenmalig 15 euro en daarna minimaal een tientje per maand. Grote kans dat er helemaal geen adverteerders zijn...
Een ander bedrijf (gratisrijden.nl) heeft een bijzonder lelijke site, behoorlijk achenebbisj en vraagt alleen 5 euro inschrijfgeld. Maar 5 euro...maar als 1000 mensen zich inschrijven, zonder dat het bedrijf er iets anders voor heeft gedaan of zal doen dan een website maken, is een snel verdiende 5000 euro.
En dan heb ik er nog een gevonden die er netjes uit ziet en bij wie het gratis is. Ben haast geneigd om ze te bellen. Hoe komen zij dan aan hun geld? Misschien door e-mailadressen en andere gegevens van mensen die zich hebben aangemeld te verkopen? Misschien ook niet hoor, misschien is het wel echt. Alleen heb ik bij deze laatste (reclamerijdennederland.nl) een ander probleem; ze bieden vooral achterruitreclame aan, met een totaal bedekte achterruit. Lijkt me niet zo veilig rijden persoonlijk.

Goed, waar gaan we dan geld mee verdienen vandaag? Je zou deze 'post' kunnen opvatten als een aansporing om een internetscam op te zetten om daar geld mee te verdienen, ik geef je immers de ingrediënten en de voorbeelden... Je zou ook tóch kunnen proberen of het iets is, dat reclame rijden. En je zou geld kunnen verdienen door het juist allemaal niet te doen en jezelf inschrijfgeld uit te sparen. Maar ja, dat laatste is wel een erg fijne manier van jezelf rijk rekenen (heb ik ook wel eens gedaan hoor, de laarzen die veel te duur zijn toch niet kopen en dan denken dat je dat bedrag 'uitgespaard' hebt...)

Dus misschien vandaag geen manier om geld te verdienen, misschien alleen een waarschuwing. Of je moet geld willen verdienen met mensen waarschuwen voor oplichting, dat kan ook nog, begin je daar een blog of forum over...Of je doet het zoals deze jongeman, die gewoon zelf een 'advertentie' voor reclame op zijn auto het internet op heeft gegooid: reclamerijden.startze.nl
Vind het leuk verzonnen!

1 comment:

  1. someplace the content material of the weblog surrounded through little arguments. yes it's far wholesome for readers. they are capable of encompass this form of language in their writing talent similarly to on the same time as group dialogue in university.vve beheer amsterdam

    ReplyDelete