Thursday, October 14, 2010

Iedereen maakt fouteb

Ik kan me enorm ergeren aan fouten in een krant. Natuurlijk maakt iedereen fouten, mijn blog is ook zeker niet foutloos, dat beweer ik ook niet. Maar in een krant mogen geen taalfouten staan, vind ik. Van de krant verwacht ik mooi en foutloos Nederlands, ik verwacht eigenlijk ook op zo'n redactie alleen maar mensen aan te treffen die uit liefde voor de taal bij de krant zijn gaan werken, mensen die spelen met taal, die taal ademen. Ik ben bang dat ik het een en ander geïdealiseerd heb anders zouden er niet zo veel fouten in de krant staan.

Ik vraag me dan ook sterk af of er iemand is die de krant nog even één keer helemaal doorneemt, voordat hij naar de drukker gaat. Als dat wel zo is: Hallo! Opletten verdorie! Als dat niet zo is: Hallo! Ik wil best naar jullie krant kijken ter controle. Ik geef alleen wel de voorkeur aan een weekblad, aangezien ik niet teveel sleur wil in mijn leven :-).

Zou je hiervoor betaald kunnen worden? Zonder dat je in een kantoorbaan verzandt natuurlijk. Geen idee, misschien ga ik eens de redactie van het weekblad hier uit de buurt aanschrijven, daar zitten ze wat mij betreft te springen om mijn eindcontrole!

No comments:

Post a Comment