Wednesday, October 6, 2010

Een kijkcijferkanon afschieten

Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen van de geweldige verrassing. Al heb ik wel voortdurend een grote grijns op mijn gezicht...

En nu heeft de spelende vrouw weer wat nieuws gezien voor mensen die puur met hun creativiteit geld willen verdienen. $50.000 goed?
Het moet gezegd, het betreft een persuiting van 2008 dus ik weet niet of dhr De Mol nog steeds dat bedrag aan je overmaakt maar dit is wat ik vond:

John de Mol heeft een website geopend waar iedereen zijn ideeën kan deponeren voor een nieuwe realityshow. Op TalpaCreative.com, die gisteren [een gisteren in juni 2008 dus...S] online ging, worden creatieve geesten uitgedaagd hun concepten voor te leggen aan de Talpa Media Group. De beste suggesties worden niet alleen beloond met 50.000 dollar, maar ook nog eens daadwerkelijk uitgevoerd. John de Mol lanceerde eerder al succesvolle programma's als Big Brother, Fear Factor en Deal or No Deal. Naar eigen zeggen is de basis van zijn filosofie dat ieder mens een briljant idee kan hebben.
Hij is ervan overtuigd dat er ergens iemand een geniaal idee heeft voor een realityshow. "Deze nieuwe website biedt diegenen de kans om in contact te komen met mensen die zijn idee tot uitvoer kunnen brengen. Wij willen graag alle risico's nemen die daarmee gepaard gaan", aldus John de Mol.
Dus: kom maar op met je creativiteit en ideeën!

De genoemde website doet het nog steeds (ik heb er een link van gemaakt), je moet alleen eerst een idee insturen voor je kunt inloggen en iets kunt lezen over voorwaarden en geld. Maar goed, best de moeite waard om te proberen, toch?

Ik heb bij SBS geen bedragen genoemd gezien, wel dit:

Programmavoorstellen worden alleen schriftelijk en compleet uitgewerkt in behandeling genomen en kunnen gestuurd worden naar:
SBS Broadcasting BV
T.a.v.: Programma-afdeling
Postbus 18179
1001 ZB Amsterdam

Andere zenders willen je vast ook wel betalen, als je idee maar briljant genoeg is en als het past bij de zender die je aanschrijft. Op zich leuk om je eigen kritiek op wat er op de buis is deze dagen om te zetten in iets positiefs. Positief zijnde in dit geval geld :-)

No comments:

Post a Comment