Friday, October 22, 2010

Tupperware

Ik ga niet echt schrijven over Tupperware (al zweer ik bij de spullen...), maar wel over hun marketingsysteem: de 'parties'. Want die werken! Je ziet nooit reclame van Tupperware, toch heeft bijna iedereen wel wat in huis, knap eigenlijk hè? Die Tupperwareparties werken gewoon. En je zou ze dus ook voor jou kunnen laten werken.
Op allerlei manieren. Want je zou je eigen producten op die manier aan de man kunnen brengen of producten die jij voor een ander verkoopt.
Maar je zou bijvoorbeeld ook leuke ruilhandeltjes kunnen beginnen om niets uit te hoeven geven maar gewoon lekker alles te gaan ruilen. Wat denk je van kleding? Wat jij niet meer draagt, wil een ander misschien en andersom. Kan ook via marktplaats natuurlijk, maar dit heeft wel weer zo z'n charmes. Je kunt zelf mensen uitnodigen die je kent, in plaats van dat je wildvreemden op de stoep krijgt. Je kunt ze allemaal in één keer uitnodigen in plaats van dat je met iedereen aparte afspraken maakt, die soms ook nog eens niet worden nagekomen. En de kleren kunnen direct gepast worden. En last but not least, je hoeft niets te verpakken en op te sturen...
Ook leuk om te ruilen zijn boeken. En cd's en films. En baby- en kinderspullen. Of recepten met voorbeeld, dat iedereen z'n eigen baksels meeneemt dus. Nou ja, nu draaf ik door geloof ik, in kneuterigheid. Krijg eigenlijk bij het laatste idee visioenen van gehaakte tafelkleden... Maar ja, misschien vind jij het wél leuk trouwens. En misschien vind je het wel óók leuk om breipatronen uit te wisselen. Ieder zijn ding.

In ieder geval kun je eigenlijk alles wel ruilen. Vooral hobby-dingen. Knutselspul enzo lijkt me prima geschikt. Je hebt volgens mij heel vaak te veel van het één en te weinig van het ander. Anderen hebben het vast net andersom. Nodig ze eens bij je uit, een hele club tegelijk, maak het gezellig en ga lekker ruilen.

Wie weet, misschien is dit wel dé manier om met gesloten beurs je verzameling eerste edities of barbiepoppen compleet te maken.

No comments:

Post a Comment