Monday, October 11, 2010

Als je de ruimte hebt

Mijn lief was een tijdje terug op stap voor een teambuilding-ding. Was gezellig geweest, begreep ik en hij bracht ook nog wat voor mij mee: een idee om geld te maken. De voorwaarde vandaag om er mee aan de slag te kunnen: je moet een lapje grond hebben. Trouwens, dat zeg ik nu wel maar eigenlijk kan het ook wel met geleende grond of een vergunning om een stukje grond te mogen gebruiken (of iemand die een stukje gemeentegrond voor je 'bezet' zodat niemand het in jouw plaats gaat gebruiken).

Anyway, op dat stukje grond ga je spelletjes organiseren, simpele Hollandsche spellen of een speurtocht ofzo en je sluit de middag af met een barbecue of je pakt lekker uit met je luxe driegangen picknick. Gedurende de dag/middag/ochtend verkoop je je zelfgebakken cakejes natuurlijk. De sapjes en dergelijke die je bij de Lidl hebt ingekocht verkoop je ook tegen leuke prijzen.

Nu kun je dit doen zoals mijn vriend het meemaakte: de eigenaresse die heel kort de spellen uitlegde en verder alleen geld opstreek (flink!). Het is absoluut het snelst verdiende geld maar ik vraag me af of de mond-op-mond-reclame je iets positiefs oplevert. Het is maar net wat je ermee wilt. Je kunt er zoveel tijd, energie,  creativiteit en handelszin insteken als je kwijt wilt natuurlijk.

Er zijn verschillende groepen mensen te verzinnen die zoiets bij je willen boeken: collega's, families, studiegenoten, klasgenoten, vrienden op een verjaardagsfeestje...

Trouwens, als je toch een lapje grond hebt, kun je natuurlijk ook rommelmarkten organiseren, dat heb ik al eerder gemeld. Je kunt ook nog je lapje grond aan mij uitlenen :-), dan zorg ik wel dat wij samen geld maken.

No comments:

Post a Comment