Monday, October 4, 2010

Wiedewiedewagen

Mijn schoonmoeder zei van de week, toen ik bezig was voor niets/noppes een cadeau te maken (is prachtig geworden): "Je had nooit je baan moeten opgeven!"
O, schoonmoedertje...Echt wel! Ik ben zo blij dat ik geen baas meer heb, dat ik mijn eigen dagen vul, dat ik echt zelf geld probeer te maken. Ik ben zo blij met mijn vrijheid, met alle leuke dingen die ik doe. Als de druk weg zou zijn van het bijeen moeten sprokkelen van in ieder geval een bepaald bedrag voor de vaste lasten, dan nog zou ik de meeste dingen doen zoals ik ze nu doe.

En nu ben ik dus bezig met dat cadeautje. Het is een kraamcadeautje en ik ga nu nog niet zeggen wat het is want ik moet het nog geven. Het bracht me in ieder geval weer enorm op ideeën. Het grootste idee dat er uit voort kwam, daarover later meer want dat moet ik even uitwerken.Winkeltje volgt. Maar een tweede breinvruchtje naar aanleiding van het nadenken over een kraamcadeau wil ik hier wel vertellen.

Enige vereiste: je moet kunnen figuurzagen. Nu weet ik zelf niet of ik het nog kan maar het is op de lagere school aan bod gekomen, zal wel werken toch dan? Goed, als je kunt figuurzagen, figuurzaag dan een ooievaar! Mooi kleurtje geven en zorgen dat je op tijd bent voor de kraamvisite want A. Bij twee ooievaars in de tuin denken mensen misschien dat er een tweeling is geboren en B. Bij zo'n uitgestelde kraamvisite, je kent het wel, dat je na vier maanden nog steeds niet langs bent geweest...is het een beetje een stom cadeau. Mosterd na de maaltijd zeg maar, of een hint naar de ouders om haast te maken met de volgende.

Een cadeautje zelf maken is leuk (echt véél leuker om te geven dan een gekocht cadeau) maar het levert je nu alleen nog geld op door een besparing (a penny saved is a penny earned). Je zou er ook mee kunnen verdienen. Je kunt de ooievaars in grotere aantallen maken en ze verkopen maar je zou er ook maar een paar kunnen maken en ze verhuren. Met de laatste optie geld verdienen begint al een beetje te lijken op een passief inkomen. Eén keer maken en blijven verdienen. Met een beetje bijkleuren af en toe ofzo. Het is maar net hoe je er invulling aan wilt geven.

Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik ga toch eens even zien of ik hier een figuurzaagje kan vinden...

No comments:

Post a Comment