Thursday, October 7, 2010

Voor prinsen en prinsesjes

De vrijheid van het werkgeverloze geeft me de rust om lekker in en voor de keuken bezig te zijn en de dingen te doen die ik echt wil. Zoals nu het rapen van kastanjes en hazelnoten en daarmee te experimenteren. Ik heb een heerlijke peterselie-hazelnootpesto gemaakt bijvoorbeeld, met dus zelf gevonden hazelnoten in plaats van dure pijnboompitjes. Van de stoofpeertjes die in de reclame waren heb ik stoofpeertjesstroop gemaakt en daarmee heb ik gisteren cupcakes gebakken.
Over de cupcakes wilde ik het eigenlijk hebben vandaag. Te simpel voor woorden om te maken maar toch zijn er mensen die denken dat ze het niet kunnen. En daarmee en met het gebrek aan tijd dat anderen hebben (of denken te hebben) kun je geld verdienen. Want als jij die kleine cakejes of brownies ofzo nou eens voor ze bakt? Op bestelling? Dat je een briefje ophangt bij je buurtsuper met een advertentie. En dat mensen je dan minimaal twee dagen van te voren kunnen bellen en dat ze bijvoorbeeld de cakejes 's ochtends voor ze naar het werk gaan bij je op kunnen komen halen om te trakteren op het werk. Of 's middags op kunnen komen halen als het voor een kinderfeestje is bijvoorbeeld.
En dan kun je je lekker uitleven op je cakejes dus. Mooi versierd of met aparte ingrediënten. Laat je creativiteit de vrije loop. Schort om, muziekje op, hard meezingen en geld verdienen.

Zo heb ik trouwens ooit nog eens het gebak verzorgd voor de bruiloft van een vriendin, dat was dus mijn cadeau op verzoek van de bruid: voor honderd man zelfgebakken walnootcake van de plaat voor bij de koffie, dezelfde hoeveelheid brownies voor bij de champagne en een grote, hartvormige brownie (drie harten in verschillende groottes op elkaar, overgoten met witte chocolade en roze hartjes aan de zijkanten) als bruidstaart. Ik bedenk me nu dat ik er geen foto van heb anders had ik die mooi kunnen laten zien hier. Jammer.

Sorry, was een zijstapje...Wat ik ermee wilde zeggen dat jij misschien bakken wel leuk en makkelijk vindt, maar dat dat niet voor iedereen geldt. Dus sla je slag met je hobby!

No comments:

Post a Comment