Sunday, October 3, 2010

For a rainy day

Vandaag is het 3 oktober hier in Leiden. Ja, goedemorgen, het is natuurlijk overal 3 oktober nu (afhankelijk van de tijdzone uiteraard maar ik ga er even vanuit dat mijn blog vooral in trek is bij mensen uit de zelfde tijd- en taalzone). Anyway, vandaag wordt hier het Leidens Ontzet gevierd. Met zon en veel mensen en met bier neem ik aan. Oja, en natuurlijk met haring en wittebrood. Heel verhaal, 1574, Spanjaarden, hutspot, arm van de burgemeester enzo. Google maar even, leuk verhaal en goed voor je algemene ontwikkeling :-).

Maar daar wilde ik dus helemaal niet over schrijven. Het ging me alleen even over 'heel veel mensen bij elkaar' en dat je daar geld mee kunt verdienen. Je moet alleen zorgen dat je van tevoren weet wat je wel en niet mag zonder vergunning en of je misschien heel makkelijk ergens een vergunning voor kunt regelen.

Want stel nou dat het een prachtige zonnige ochtend was geweest zodat er heel veel mensen de binnenstad in waren getrokken. En dat het dan tegen de middag flink begon te regenen. Een uitgelezen moment om je grootschalig ingekochte paraplu's met een leuke marge te kunnen verkopen. Bij een station gaan staan op zo'n dag is denk ik een heel goede.

En wat vind je van goedkope flesjes bronwater tegen puike prijzen verkopen op Koninginnedag of op een dag dat het hele Museumplein vol staat met aanhangers van het Nederlands elftal?

Over Koninginnedag zal ik het later nog eens hebben. Ik heb het eerder al gezegd: daar is goed geld te maken.
Maar zover is het dus nog niet. Eens zien, wat krijgen we eerst nog? Laten we beginnen met dierendag, oei, morgen al. Iemand een ideetje om geld te slaan uit deze katholieke feestdag?

No comments:

Post a Comment