Friday, October 15, 2010

Klein beginnen, groot denken

Een nieuw idee, of eigenlijk zijstapje, voor de klussers onder ons. Eind vorige maand schreef ik over het timmeren van doodskisten als bron van inkomsten. Goed plan, met veel potentie als je creatief bent en een goede handelsmentaliteit hebt.
Nu ik zelf kastjes aan het schilderen ben, begrijp ik alleen wel dat je al behoorlijk groot moet wonen om aan doodskisten te willen beginnen. Ik denk niet dat ik nog veel visite zou krijgen als de kisten in wording opgestapeld staan in mijn woonkamer zoals nu overal kasten in grondverf of verse lak staan. Een schuur zou een uitkomst zijn.

Maar daarom vandaag: 'Klein beginnen, groot denken'. Je kunt ook kisten maken voor huisdieren, die nemen een stuk minder ruimte in en het is een ontzettend goede markt. Misschien is er nog wel veel eerder en meer geld mee te verdienen dan met de reguliere kistenbusiness. En misschien geef ik nu eigenlijk wel een waar gat-in-de-markt-idee weg dat ik beter voor mezelf had kunnen houden... Ehm, als jij hier rijk mee wordt, denk je dan nog eens aan mij? Een bloemetje is leuk, een vakantie is leuker :-).

Serieus, ik denk dat je hiermee een leuke klapper kunt maken. Kistjes van spaanplaat, eikenhout, beukenfineer, grenen, een schoenendoos van porselein of juist zo crea mogelijk. Jeetje, ik krijg echt zin in om hiermee aan de slag te gaan, als ik er zo over schrijf, de ideeën komen binnengestroomd.

Het is het einde van het kartonnen-dozen-tijdperk voor de dieren. Wie durft?

No comments:

Post a Comment