Tuesday, October 5, 2010

De plaatjes van de vruchten

Beetje laat met schrijven voor een doordeweekse dag maar ik ben eigenlijk compleet beduusd van deze ochtend. Ik heb al vaker iets gewonnen door met prijsvragen mee te doen maar dit...
Geweldige reis naar Noorwegen gewonnen! Zit eigenlijk alleen maar plaatjes te kijken nu terwijl de tranen over mijn wangen rollen want het is daar zo ontzettend mooi.
Het werpt dus echt zijn vruchten af, het meedoen aan prijsvragen, het 'kopen van je eigen loten' zoals in dat grapje van Moos met God. Zoals gezegd: je hebt honderd procent meer kans om iets te winnen als je meedoet!

Om een beetje hierop in te haken (mijn lief begon direct over een nieuwe camera om de reis fatsoenlijk vast te kunnen leggen): je kunt geld verdienen met mooie, digitale foto's. Als je leuke plaatjes kunt schieten (of een geweldige reis aangeboden krijgt met zo een prachtige natuur dat er mooie foto's van moeten komen), dan willen andere mensen best betalen om jouw foto's te gebruiken. Ik denk dat de eisen aan de kwaliteit van de foto's heus hoog zullen zijn maar het is wel nog steeds voor amateurs mogelijk.
Je zou eens kunnen kijken bij Istockphoto (dit is volgens mij wereldwijd de bekendste, je moet klikken op 'Sell Stock' voor het kunnen publiceren van je foto's) of bij de Nederlandse Sjootz (hier kun je je eigen fotowebwinkeltje openen). Je hebt er verschillende hoor. Hier zijn er nog een paar:

Dreamstime
Fotolia
123rf 
Stockfresh

Goed, ga naar buiten op deze prachtige dag en schiet je camera vol met mooie herfstkleuren dan kun je trouwens ook nog een fiets- en wandelweekendje winnen op fotowedstrijd.






No comments:

Post a Comment