Wednesday, April 17, 2013

Honger

Vandaag heb ik mijn geneesmiddelenonderzoeksdag (zie eerder bericht), maar dan die zonder geneesmiddel. Ik mocht vanaf 22:00 gisteravond niets meer eten en alleen water drinken. En vanochtend kreeg ik een beker met 500 ml calorierijke drank. Een heel zoete 900 kcal. In het begin werd er om het half uur wat bloed afgetapt voor onderzoek, daarna om het uur een later om de twee uur. Dat aftappen gaat via een canule/infuusje in je arm, zodat er niet de hele dag geprikt hoeft te worden.
En dat was het. Appeltje eitje. Maar dan zonder appel en zonder ei want we mochten de hele dag niets eten.  Logisch, want dit onderzoek gaat over de reactie van het lichaam op die zoete, zware smurrie van vanochtend. Ik lach mezelf wel een beetje uit omdat ik vandaag mijn geld verdien met honger lijden...als ik ergens een hekel aan heb is het wel honger. Je moet iets over hebben voor de vrijheid hè. Naast het uitlachen is er ook tijd genoeg voor wat diepere contemplatie; ik krijg na een dag niet eten een broodmaaltijd en 200 euro. Er zijn heel veel mensen die na een dag niet eten, alleen nog meer niets te eten krijgen. En dan de volgende dag weer en weer en weer.

Goed, ik kan je dit in ieder geval zeker aanbevelen. Ik denk zelfs wel dat ik me inschrijf voor echt medicijnenonderzoek. Mocht je interesse hebben dan verwijs ik je wederom naar de site van CHDR. Er is op dit moment zelfs nog plek bij het niet-geneesmiddelen-maar-calorierijkedrank-onderzoek voor:

40 gezonde vrijwilligers (20-59 jaar) > VOL!
20 gezonde vrijwilligers met overgewicht (hoog vetpercentage) (30-59 jaar) 
20 gezonde vrijwilligers met ondergewicht (laag vetpercentage) (30-59 jaar)
20 gezonde senioren (60-70 jaar)
Hierbij de directe link: Onderzoek naar de effecten van een calorierijke drank

Ik hoor je nu denken: "Maar Suzanne, fijn dat je opschrijft hoe je het gehad hebt, maar je hebt ons iedere dag een NIEUW idee beloofd, dit is geen nieuw idee!"
Mee eens. Maar ik moet zeggen dat ik door de honger die nu aan me gaat knagen, mijn inspiratie uit me voel wegsijpelen. Het schrijven lukt maar iets nieuws verzinnen zit er niet echt in. Ik denk dat ik vooral de koffie mis. Ik begon de dag met een idee dat ik vannacht bedacht: geld verdienen door je eicellen te doneren (het was maar een idee, niet per se één waar ik zelf mijn geld mee zou willen verdienen). Maar na wat onderzoek vanochtend: dat mag dus niet. Tenminste, niet in Nederland. Je mag wel eicellen doneren maar je mag er geen geld voor vragen.
Toen dat idee om over te schrijven van de baan was, greep ik terug naar iets wat ik onlangs ben tegengekomen: het verkopen van je telefoonnummer. Ik had namelijk een soort marktplaats gezien voor interessante telefoonnummers. Voor als je toevallig 06 12345678 hebt gekregen zeg maar. Maar ik heb de site bekeken en ik geloof er geen snars van. Mocht je het met eigen ogen willen bezien, be my guest: Nummerverkopen.nl. Maar ik zie dat degene die 90000 euro vraagt voor zijn niet bijster interessante nummer zelf 250 euro biedt...

Dus, vandaag geen leuk nieuw idee. Eén oud idee, één illegaal idee en één niet werkend idee. Ah ja, morgen weer een dag.

No comments:

Post a Comment