Friday, April 12, 2013

Cash for trash

Gisteren de Keuringsdienst van Waarde gezien? Het ging over lianen die je bij tuincentra kunt kopen. De verslaggevers reisden af naar de Filipijnen om de directeur van het importbedrijf van betreffende lianen te spreken. Wat een inspiratie voor een mindset om geld te verdienen! De man loopt door een oerwoud en ziet om zich heen, vooral op de grond, de artikelnummers al. In het 'onkruid' en afval van het oerwoud ziet hij producten die hij kan verkopen als decoratiemateriaal. Geweldig. Tenminste, de mindset vind ik super, ik heb wel mijn twijfels over 'onkruid' (ken ik niet) en het kappen ervan....

Maar het idee, het zien van nieuwe mogelijkheden in wat anderen als afval beschouwen; ik word er altijd zo warm van als ik hoor over zulke mensen, zulke ideeën. Ben eigenlijk een beetje jaloers. Ik zou zó graag zo creatief zijn als zij. Ik heb pas een hele tijd zitten staren naar lege yoghurtemmertjes waarvan ik het zo zonde vind om ze elke keer weer weg te moeten gooien. Maar ik kom er niet op. Is het een kwestie van meer tijd nemen, meer rust creëren, nóg harder staren? Ik vind namelijk wel dat ik ooit iets moet verzinnen. Ik wil héél graag iets origineels verzinnen, met afval. En dan graag een beetje op tijd, vóór ik bejaard ben alsjeblieft. Ik wil stinkend rijk worden met een origineel en briljant en bovenal duurzaam idee... lekker hoog hè, die lat? Maar als je hem niet hoog legt, hoef je niet te springen en hoe blijf je dan actief?

Anyway, ga naar buiten, kijk om je heen en bedenk wat je kunt maken van de rotzooi die je ziet :-).
Maak jurken van plastic zakken (gezien), lampen van plastic melkflessen (gezien, vrouw uit Utrecht doet dat, haalt overal melkflessen op daarvoor), kunstwerken van fietsbanden (over gehoord) en wees lekker creatief met kurk (!).



No comments:

Post a Comment