Thursday, April 11, 2013

Ik hoor de vogels fluiten, of hoe noem je dat ook alweer?

Gisteren schreef ik over het plaatsen van reclameborden in je tuin of op je land. En nu kwam ik al een bedrijf tegen dat op zoek is naar adverteerlocaties: Skichalets zoekt locaties. Er staat bij dat ze ook alles regelen.

Zo werkt het hè, daar waar je mee bezig bent in je hoofd, is wat je om je heen ziet. Ik zal het je nog sterker vertellen (risicolopend dat je me niet gelooft, maar dat moet dan maar). Ik heb een paar dagen geleden iets gelezen over betaald twitteren en ik had voor mezelf al een 'draft' gemaakt hier, met links, zodat ik er later over kon schrijven aan jullie. Staat het vandaag in nrcnext. Echt, over hetzelfde bedrijf. En het was niet iets dat naar me schreeuwde vanaf elke site op het Internet. Ik heb gezocht naar manieren om geld te verdienen (want ik haal mijn inspiratie ook niet altijd uit de lucht, bovendien moet ik onderzoek doen...) en ik stuitte op Spreadthebrand.com.

Zelf leggen ze hun concept zo uit:
Spreadthebrand.com matched invloedrijke Twitteraars met merken via haar mediaplatform

Om je dan te vertellen dat je in drie stappen klaar bent om betaald te krijgen voor het rondtwitteren van reclame:
Meld je aan via Twitter
MELD JE AAN
1. Influencers (twitteraars) die in de toekomst uitgenodigd willen worden voor deelname aan een merk- of marketingscampagne melden zich aan via de "Meld je aan" knop:  
In het vervolgmenu kun je de onderwerpen selecteren waar jouw interesses liggen. 
Spread the Brand berekent vervolgens welke brands & campagnes het beste bij jouw persoonlijke interesses passen.
2. Je ontvangt automatisch bericht per e-mail wanneer het platform een match heeft gevonden tussen jou en het brand of de campagne. Je krijgt een korte briefing met jouw Social Media Value voor de opdracht.
De keuze is altijd aan jou om de opdracht te accepteren of af te wijzen. 
3. Als je de opdracht hebt geaccepteerd, kun je inloggen en het bericht dat klaarstaat aanpassen en verzenden. Zodra de Tweet is verzonden ontvang je van ons de afgesproken vergoeding.

Goed, je zou toch bijna denken dat het mijn eigen bedrijf is of dat ik door ze betaald word hè? Is niet. (Al zal ik ze een mailtje sturen om te vertellen dat ik ongevraagd reclame voor ze heb gemaakt...wederom: je weet nooit hoe een koe een haas vangt.) Ik vond gewoon hun eigen uitleg duidelijk (al heb ik er een taalfout uit gehaald) en kort genoeg om integraal over te nemen.

Ik heb nóg zo'n bedrijf voor je gevonden trouwens: Twitmij.nl
Hun tekst om jou binnen te halen dan ook:

Geld verdienen met Twitteren? Word net als andere twitteraars ook betaald voor het schrijven en plaatsen van tweet relevante redactionele content zoals virals, artikelen, games en andere content. Ook jij kunt eenvoudig geld verdienen met je twitteraccount. Meld je nu aan en krijg toegang tot je persoonlijke Twitmij Twittershome.

En ik zie dat zij hetzelfde principe hebben voor 'facebooken' en 'bloggen', respectievelijk Facemij.nl en Blogmij.nl.
O jeetje, zelfs voor je Youtubekanaal zie ik nu: Social1nfluencers.com.

Weer genoeg geld te verdienen...
Let wel, als je geen virtuele vrienden of volgers hebt, ben je niet interessant voor deze bedrijven. Uiteraard. In het wilde weg een beetje fluiten in de woestijn, dat hoort niemand. Maar geen nood, vrienden kun je kopen tegenwoordig. Lees het artikeltje in nrcnext van vandaag maar. Ik zoek later nog wel eens uit hoe dat precies zit. Voor nu: make friends, not war.

No comments:

Post a Comment