Friday, March 29, 2013

Goedgekeurd?

In november van 2010 schreef ik al eerder over het meedoen aan medische onderzoeken om geld te verdienen. Het is absoluut het meest bekeken bericht van mijn blog. Waarschijnlijk omdat de titel licht misleidend was: Je lichaam verkopen. Als ik het nou verhuren had genoemd...

In ieder geval was de strekking toen dat ik er zelf eigenlijk niet bepaald achter stond.
Maar, misschien omdat het toen herfst was en nu, ahum, lente... Ik heb me nu dus aangemeld.
Sterker nog, ik heb vandaag al een medische keuring gehad.

Ik kwam toevallig (niet helemaal toevallig, ze gaven een Ipad weg...) op de site van het Centre for Human Drug Research en daar heb ik toch met open mind maar even rondgekeken. Ik zag dat er een onderzoek was waarbij geen medicijnen getest zouden worden maar alleen het effect van een calorierijke drank op lichaam. Een onderzoek van één dag en je krijgt er 200 euro voor. En toen dacht ik dus: waarom ook niet? Alsof ik verder zo calorie-arm leef...

Je krijgt voor je aan een onderzoek begint een uitgebreide medische keuring en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Nu geef ik ook al plasma aan de bloedbank dus mijn lichaam wordt toch wel gecontroleerd maar als je dat niet doet, is zo'n 'bodycheck' helemaal niet gek.

Door ziektes in de familie ben ik ook wel anders naar de andere, medicijn-gerelateerde onderzoeken gaan kijken. In het kader van 'iemand moet het toch doen', ga ik een en ander toch eens overwegen. Ik hoop namelijk zelf toch ook dat hét medicijn op de markt komt. Zo'n onderzoek levert daarnaast natuurlijk ook véél meer geld op. Maar eerst eens het huidige lichaamverhuur afwachten en zien hoe het bevalt.

Ik heb voor jullie behalve de pagina van het CHDR, nog de volgende interessante links:

Medians.nl
Een vacaturebank voor medisch onderzoek

Proefpersonen.nl
Online proefpersonen platform

CCMO-online.nl
Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek
Over je wettelijke bescherming, je rechten en plichten en over wat er allemaal bij komt kijken


No comments:

Post a Comment