Tuesday, April 23, 2013

Vrijmarkt 2.0

Ik las vandaag in nrcnext een stukje over games. Oude games. En dat die dingen veel geld waard zijn.
De schrijver van het stukje (David Nieborg) heeft het over oude spelcomputers en oude computerspelletjes. Zeker degene die nog in de ongeopende, originele verpakking zitten. Voor een ongebruikte en in bijbehorende doos zijnde Sega Genesis wordt zeker 2000 euro neergeteld, schrijft hij. Ook een verzegeld doosje met daarin Super Mario Bros 2 levert die tweeduizend op. Jeetje.
Hij geeft de tip om daar goed op te letten op Koninginnedag. Nou, dat ga ik zeker doen. Ik moet me alleen nog even inlezen in de materie want ik heb er de ballen verstand van (en daarom vind ik Mario Bros waarschijnlijk een stom spel...nooit gespeeld), mijn zusje was vroeger van dat soort speelgoed, ik was meer van de bieb.

Anyway, onderaan zijn stukje schrijft David: "En altijd even op eBay kijken als je ergens op een kleedje een ongeopend doosje spot."
En daarmee komt mijn tip voor Koninginnedag: Ga niet de deur uit zonder smartphone (of ander medium met mobiel internet). Want wat is het heerlijk om direct op eBay of marktplaats te kunnen checken wat de marktwaarde is van wat je allemaal tegenkomt. Of om de handtekening van Van Gogh te kunnen verifiëren...

Dus...wie heeft er een smartphone te leen op 30 april? ;-)

No comments:

Post a Comment