Monday, April 8, 2013

Hoofd op hol

"Hé lang niet gezien! Wat doe jij tegenwoordig?"
"Nou, ik ben hoofdtester geworden."
"Wow, 'hoofd', dus je hebt een leidinggevende functie?"
"Eh...nee, ik laat mensen testen uitvoeren op mijn hoofd."

Omdat proefpersoon worden zo'n actief bekeken onderwerp is op mijn blog, heb ik nog wat verder gezocht in de testhoek. Ik kwam terecht op sites van universiteiten die proefpersonen nodig hebben voor hun vooral psychologisch- en neurologisch onderzoek. Je hoofd voortijdig verhuren aan de wetenschap...
Testjes op de computer doen, fMRI-scans, EEG's, dat soort dingen. Vast ook goed voor je zelfkennis... (kijk je wel eens naar het programma Pavlov?)

Het levert beduidend minder op dan meedoen aan een medisch onderzoek maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch. Ze lijken me overigens ook wel een stuk leuker om aan mee te doen.
Hieronder links naar de pagina's met informatie over de onderzoeken van verschillende universiteiten/instituten:

Universiteit Leiden

UvA-Amsterdam

Donders Instituut-RU-Nijmegen

Max Planck Instituut - Nijmegen

No comments:

Post a Comment