Thursday, April 25, 2013

Voor de onbeheersten

"en het hart der onbeheersten zal zijn verstand weten te gebruiken"

Ik zocht eigenlijk alleen de juiste schrijfwijze van 'onbeheersten' en toen kwam ik bovenstaande tekst uit de bijbel tegen (op internet, ik heb niet de hele bijbel afgezocht naar de juiste schrijfwijze van het woord). Jesaja  32:4 zag ik...maar er staat niet in elke bijbel deze letterlijke zin. Geen idee uit welke versie dit komt eigenlijk.
Doet ook helemaal niet ter zake, ik ga helemaal geen religieus stukje schrijven (ik geloof alleen in Niets en Mogelijkheden). Ik vond alleen de zin zo treffend voor wat ik wél wil schrijven. (En dit begin laat mijn eigen onbeheersing wel weer duidelijk zien.)

Die onbeheersing dus, ik doel daarmee op mijn eigen gang naar de kringloopwinkel, een paar keer week, om mijn pastelservies van Regout (Maastrichts aardewerk) compleet te maken. Nou ja, ik doel eigenlijk nog meer op het feit dat mijn ogen tegenwoordig als vanzelf ook al het andere Maastrichts aardewerk overal uitpikken en dat ik het moeilijk vind om die spullen, die helemaal niet bij mijn servies horen maar die ik wel mooi vind (maar niet kan gebruiken) niet te kopen.

Het plan: ik mag lekker onbeheerst al die mooie spullen kopen die ik voor een prikkie tegenkom en waarvan ik weet dat ze zeker een grote prik waard zijn en dan ga ik ze verkopen in een webwinkel.
Een eigen webwinkel, met alle spullen die ik mooi vind (en gelukkig ben ik niet uniek), waar ik fijn naar kan kijken zolang ze niet verkocht zijn en waarmee ik vervolgens winst kan maken.

Een webwinkel beginnen dus... Misschien is het ook wat voor jou? Misschien heb je ook een bepaalde koopwoede? Of misschien wil je liever je zelfgemaakte schilderijen verkopen? Of je zelfgeïmporteerde handgemaakte batikdoeken aan de man brengen? Een webwinkel dus.

Hier nog wat tips:

Webwinkel Keurmerk
Zegt zelf: Vertrouwen is erg belangrijk bij het verkopen op het internet. De conversie van uw webwinkel is te verbeteren door een goede uitstraling. Een webwinkel keurmerk helpt hierbij. Stichting WebwinkelKeur is het enige echte non-profit webwinkel keurmerk. U kunt al lid worden voor slechts €7,- per maand. Hiervoor krijgt u naast een geschillencommissie ook een klantenervaringen systeem en controle middels mysteryshoppers. Kortom een keurmerk dat zichzelf terug verdient.

Startze.nl
Héél handig om een snelle startpagina te maken waarop je een link zet naar de nieuwe webwinkel. Het is gratis en het wordt goed gevonden in Google. (En je wilt dat mensen je webwinkel vinden toch?)

Cursus slimmer ondernemen in één minuut
Ontzettend leuke, interessante, gratis online cursus (middels een nieuwsbrief in je e-mailbox) van DigiVaardig&DigiVeilig, MKB en Syntens. Echt leuk, ik heb er al veel van opgestoken.

En voor de webwinkel zelf, googel even op webwinkel (eventueel met 'gratis' erbij) en je wordt bedolven...

Dan nu iets anders (inhakend op het hebben van je eigen (web)zaak) waarmee wij (jij en ik) geen geld verdienen maar waarvan het wel nodig is dat het gerealiseerd wordt: Er moet een organisatie komen die opkomt voor de belangen van zzp'ers (zelfstandigen zonder personeel). Ik las in de krant vorige week een stuk over het nieuwe sociaal akkoord. Dat akkoord is gesloten tussen de 'sociale partners' (de in de Stichting van de Arbeid verenigde werkgevers en werknemers) en de overheid. Daarbij worden zzp'ers dus niet vertegenwoordigd. Het lijkt me tijd om de barricaden op te gaan, of in ieder geval alvast een organisatie in het leven te roepen om als vertegenwoordiger van alle zzp'ers op te treden. Ik heb al een naam: mmo (maar mét organisatie, voluit misschien dan zzp-mmo...)

Over onbeheerst gedrag zeg...dit stuk is véél te lang!

2 comments:

  1. This blog helped me to understand the fact that even a simply written article can be best over thousands of other highly qualified no-meaning articles. So always keep in mind that use simple but accurate parameters for your blog.cursus boekhouden

    ReplyDelete
  2. Enthusiastic beginning is very common in every sector when anyone enters into a new world. But it is very hard to keep such enthusiasm for a long time after huddles come out from invited sources. Read this blog and know more about this topic.cursus eigen bedrijf

    ReplyDelete