Thursday, September 23, 2010

Work(?)shop

Gisteravond kwam een vriendin bij me eten en ik heb honderduit gepraat over 'zuinig leven'. Tot het irritante aan toe. Ik barst namelijk van de tips om een zuinig/goedkoop leven te leiden. Alleen klinkt dat 'goedkoop leven' zo goedkoop hè?
Maar toen kwam ik dus wel alwéér op het idee dat ik daar iets mee moet doen, het onderwerp komt steeds terug. Alleen verzon ik gisteravond een andere vorm om het in te gieten dan alleen in website-vorm: Ik kan ook prima workshops geven. Ik heb nota bene voor de klas gestaan...workshop moet lukken. En ik denk dat passie/betrokkenheid de belangrijkste factor is van een goede workshop of les. Als jouw hart ergens naar uit gaat, dan komt je boodschap goed over bij de cursisten (dus wie wil er een cursus volgen over mijn lief? ;-)).

Dus 1: als je wilt leren hoe je veel geld kunt besparen, schroom niet, bij genoeg animo zet ik wel een cursus op poten.

En toen kwam de nacht na de avond en lag ik in bed vol inspiratie...klaarwakker natuurlijk weer. Ik bedacht dat een workshop geven wel leuk is voor een keertje, maar het moet natuurlijk weer niet een baan gaan worden. Het doel is nog steeds een passief inkomen te realiseren dat gelijk is aan en daarna hoger dan mijn vaste uitgaven, zodat ik dus financieel vrij ben. En met passief inkomen bedoel ik dus een PASSIEF inkomen; geld dat ik 'maak' terwijl ik aan het salsadansen ben in Cuba of met een cocktail (gewoon een verse kokosnoot mag ook) op een of ander tropisch strand lig.

Toen kwam dus 2: ik ga workshops maken op film, die ik online ga verkopen. Dan is het één keer maken en daarna niet meer. En in principe wel kunnen blijven verdienen dus.

Ik dacht nog even dat 'dus 2' het bloglicht niet zou gaan zien omdat ik er zelf zo snel mogelijk mee aan de slag wil en omdat ik dan toch een beetje bang ben dat iemand anders me voor is in een geweldige uitvoering van mijn ideetje. Maar ik bedacht me ook: misschien kun jij wel heel goed met een filmcamera overweg en wil je meewerken aan deze nieuwe productie...

(voor 1 en 2 kun je mailen naar: iederedageennieuwidee@gmail.com of hieronder een berichtje achterlaten)

No comments:

Post a Comment