Tuesday, September 21, 2010

Waar betaal je nu eigenlijk voor?

Een tijdje terug was ik in een woonwinkel die ooit leuke prijsjes had (en ik troonde mijn moeder en zusje mee naar die winkel met die belofte) maar die nu te hip was geworden om nog leuk te zijn. Hip als in: moderne woonwinkelprijzen hanterend. Het aanbod was nagenoeg hetzelfde als jaren terug.

Maar ik heb daar wel dingen gezien die me aan het denken hebben gezet. Genoeg spullen tegengekomen die jij en ik zelf kunnen maken. De grote boodschap van de dag was wel: Gooi geen oud hout weg! Dat levert verschrikkelijk veel geld op als je er een kastje, bankje of tafel van maakt. Oud hout levert meer op dan nieuw hout geloof ik. Ik zou haast zeggen: zet die kast die je op marktplaats maar niet kwijt raakt, even lekker buiten in de regen, dan kan ie geld vangen...

Veel dingen voor aan de muur gezien die te simpel voor woorden zijn om zelf te maken. Maar de klapper van de dag was wel...houd je vast...een blokje hout met een lengte van een centimeter of 45, met een dikte van 8 bij 6 cm ofzo (ongeveer, het is alleen even om je een idee te geven) met vier/vijf lange spijkers erin geslagen. En...nu echt niet schrikken hè, dit werd verkocht als kapstok voor ongeveer €185,-... (Zit je nog?).
Is toch ongelofelijk? Ik snap echt echt echt niet dat je dat geld neertelt voor een stukje hout (en het was echt geen hout van de Titanic of van die andere beroemde schipbreukboot, die ark). Maar goed, er zal wel een markt voor zijn, denk ik dan. Dus als iemand behoefte heeft aan zo'n 'originele' kapstok, dan wil ik er best een in elkaar timmeren...

Maar een dagje shoppen, kan je dus wel allerlei nieuwe mogelijkheden doen zien. je ziet hoe de markt is en je krijgt nieuwe ideeën om zelf wat te gaan knutselen. Ik moet zeggen dat ik me wel altijd heel 'crea' ga voelen van een bezoekje aan een woonwinkel.

Iemand zin om met Koninginnedag kapstokken te gaan verkopen?

No comments:

Post a Comment