Monday, September 6, 2010

Structuur

Het vrije leven moet een beetje aan banden. Tenminste, geen contract voor mij hoor! Ik moet mezelf alleen wel wat structuur geven. Al die ideeën die door mijn hoofd waaien...ik wil het liefst met alles aan de slag, tegelijk! En dan kom ik dus weer op hetzelfde uit: er komt niets van terecht. Behalve dit blog, niet gek hè, al een heel dikke maand. Voor mijn doen is dat hetzelfde als een huwelijk van 30 jaar zeg maar ;-). Nou ja, ik geef mezelf er een schouderklopje voor in ieder geval.
Maar een beetje structuur heb ik dus wel nodig. Ik hoor mijn moeder nu denken: 'Dat zeg ik toch al jaren! Wat meer structuur en rust in je donder...'. Ja mam, maar ik houd er alleen in het begin van, als het nieuw is en ik een nieuw schrift heb gekocht. Want dan is het gewoon een nieuw project. Anyway, nieuw project dus :-). Bij de Action (I love Action) een A4-schrift met harde kaft gekocht, rib uit mijn lijf: €1,79 ofzo. De actie-agenda is geboren. Ingegeven door de dingen die ik moet doen en de dingen die ik nog wíl gaan doen, heb ik alles onderverdeeld in categorieën. Nu mag ik van mezelf voortaan al die nieuwe dingen oppakken, maar wel op de dagen die ik daarvoor heb ik ingeruimd. Heb themadagen verzonnen zeg maar. De leukste vind ik zelf de knutselmiddag en de 'iets-nieuws-uitwerken-middag'. Erg nuttig en de belangrijkste reden dat ik dit zo ben gaan doen (naar aanleiding van mijn eigen blogpost van een paar dagen geleden) is de 'stramien-volgen-middag'; eigenlijk dus een 'andermans-tactieken-zonder-eigenwijsheid-uitvoeren-middag'. En zo hoop ik dus effectiever te gaan werken zonder mezelf het idee te geven dat het een baan wordt ;-).

No comments:

Post a Comment