Sunday, September 19, 2010

FREElance

Ik heb al eerder geschreven dat ik kleine klussen best aan wil nemen...zolang ik maar niet 'vast' zit. Al maak je natuurlijk wel afspraken over wat de klus inhoudt, helemaal vrijblijvend is het nooit, maar dat geldt natuurlijk voor de meeste dingen. Belofte maakt schuld. Het is ook niet zo dat ik nu een onverbiddelijke hedonist pur sang ben geworden; ik mag wel graag de dingen doen die ik leuk vind en mijn leven leven zoals ik het wil, maar ik leef heus wel in de maatschappij :-).
Nu was ik aan het nadenken over wat voor klussen ik dan eventueel aan zou willen nemen. Ik kom al snel in de 'schrijfhoek'. En daar is dus best veel in te vinden. Er zitten echt leuke klussen tussen al moet je wel snel zijn denk ik om ervoor in aanmerking te komen. Vertaalwerk, interviewtje uittikken, de taalfouten van een website eruit halen, werken als 'proofreader' (grote teksten doorlezen omdat de schrijver van de tekst de fouten niet meer ziet), echt leuke dingen...als je ervan houdt natuurlijk ;-). Op de site waar ik kijk voor dit soort freelancewerk (Freelance.nl) staan ook nog heel andere klussen hoor, voor ieder wat wils. Veel technische jobs, computerspul en secretaressewerk, maar dat laatste, dat vind ik toch écht te veel op een echte baan lijken :-). Ik moet niet ergens om acht uur moeten zijn hoor, tenzij om te dansen of omdat mijn vliegtuig naar Griekenland vertrekt ofzo...

No comments:

Post a Comment