Monday, September 13, 2010

Speel voor St. Antonius

Mijn moeder (Ah, daar is ze weer...) zei vroeger als we iets kwijt waren dat zij vroeger geleerd had de heilige Antonius aan te roepen als ze iets kwijt was: "Heilige Antonius, beste vrind, maak dat ik m'n ... vind". 
Ze zei er nooit bij of het ook hielp, bedenk ik me nu...

Het idee van vandaag gaat over zoeken dus :-). Ik kan me namelijk voorstellen dat er een heleboel mensen zijn die graag een Antonius of willekeurig ieder andere goede 'vinder' willen betalen om dingen voor ze (uit) te zoeken. En dan heb ik het vooral over zoeken op internet. Heb je weleens een vakantie gezocht op het internet? Dan hoef ik verder niets meer duidelijk te maken, vermoed ik. Bomen, bos enzo... En wat is dan de goedkoopste? Wat is de beste of de mooiste plek? Op welke dag en met welke maatschappij kan ik het best/goedkoopst vliegen?

Als jij wél zin en tijd hebt om dit voor iemand tegen betaling uit te zoeken, dan denk ik serieus dat je daar heel veel geld mee kunt verdienen.

Hetzelfde geldt voor het zoeken naar producten die mensen willen aanschaffen. Het kan zijn dat mensen zoeken naar een bijzonder of zeldzaam product dat niet één, twee, drie gevonden is en dat je moet weten waar je moet zoeken op het grote web. Of dat mensen zoeken naar een nieuwe koelkast ofzo en graag niet teveel betalen. Nu zijn er voor die laatste wel websites die een deel voor je hebben uitgezocht maar toch is dat altijd maar een deel van de markt. Bovendien zijn er mensen die gewoon geen kaas hebben gegeten van het internet of überhaupt van computers en die kun jij dan mooi helpen.
Je hebt mijn blog ook gevonden dus dit moet voor jou een eitje zijn.

No comments:

Post a Comment