Saturday, September 25, 2010

Tot de rechter ons scheidt...

Een bijzonder handige manier om (vooral als vrouw) een passief inkomen te genereren, is trouwen. En dan scheiden. En dan weer trouwen. En dan weer scheiden. Kun je herhalen tot je erbij neervalt volgens mij.
En dan dus iedere keer partneralimentatie eisen. Houd je van de domme en laat zien dat je zelf echt niet in staat bent een eigen inkomen te regelen (waarom zou je immers, dat doe je toch al?).

Goed, dit is schertsend bedoeld natuurlijk. Ik moet even ageren tegen de conservatieve wetgeving in Nederland die doet alsof vrouwen niet voor zichzelf kunnen zorgen en in de hand werkt dat vrouwen het systeem en hun ex-mannen uitmelken. Maar, geef toe, het ís een idee, het ís een manier om geld te verdienen zonder baan.

Klein besparingstipje dan voor vandaag om te voorkomen dat je denkt dat ik je in het weekend afscheep met een slecht ideetje: Laat je abonnementen niet doorlopen omdat je geen zin hebt om weer opnieuw uit te zoeken wat het voordeligst voor je is als je contract eigenlijk verlopen is. Je bent bijna altijd voordeliger uit als je in de gaten houdt tot wanneer je ergens aan vast zit om dan weer gebruik te maken van de acties van het moment. Ik heb bijvoorbeeld net weer een nieuw telefoonabonnement genomen, scheelt me toch weer 15 euro per maand (en voor die 180 euro per jaar zou je dus weer een weekendje weg kunnen).

No comments:

Post a Comment