Wednesday, September 29, 2010

Hoe scheid ik een ei?

De wc zat verstopt...aan de slag gegaan met zo'n oenige lange trekveer enzo. Niet gelukt, wel gevloekt.
Toen het heilige der heiligen, het Internet, maar weer eens geraadpleegd. Zo een oplossing gevonden, wc ontstopt, wij blij.

Oplossingen voor allerlei problemen, die vind je dus op internet. Bijna alles kun je er vinden. Maar vast nog niet alles. Misschien is net die ene heel simpele handeling, die jij al van kindsbeen af onder de knie hebt, nog niet te vinden als kort how-to-filmpje. Observeer je zelf eens voor een dag, wat doe jij allemaal zonder erbij na te denken? Kun je anderen die handelingen eigenlijk niet leren? En mochten de filmpjes die jij wilt maken al wel bestaan, vrees niet, ik heb al eerder gezegd dat je niet de eerste hoeft te zijn, de beste of leukste of die ene met een twist is ook goed.

Hoe maak ik een bed heel makkelijk op? Hoe bouw je een webwinkel? Hoe maak ik schoenen schoon? Hoe eet ik spaghetti? Hoe vervang ik een cartridge? Hoe maak ik slagroom? Hoe brei ik een muts? Hoe sluit ik de dvd-speler aan? Hoe moet je een film downloaden? Hoe was ik vitrage? Hoe vervang ik een sim-kaart? Hoe haal ik verf uit de vacht van de kat? Hoe haal ik witte verf uit een zwarte rok?

Gewoon even een korte reeks voorbeelden, zo snel bedacht als ik kon typen. Al was die laatste gisteren al bedacht, toen ik mijn moeder belde voor het antwoord :-).

Als je geen filmpjes wilt maken, zou je trouwens ook nog je oplossingen op kunnen schrijven en ze 'posten' op verschillende 'How To-sites'. Je kunt dan volgens mij ook wel geld verdienen met het plaatsen van je oplossingen.

Hier zijn voorbeelden:

EHow.com  (Engelstalig)

HoeDoe.nl (geen idee hoe je er geld mee kunt verdienen maar misschien kun je daar weer iets over schrijven: hoe verdien ik geld met hoedoe?)

Maar je kunt ook gewoon een blog maken met jouw oplossingen. Het voordeel van zo'n verzamelsite als hierboven is alleen dat ze groter zijn en dat jouw oplossingen eerder worden gevonden omdat zo'n site bovenaan de ranking staat van Google. Maar een eigen blog is wel leuker en dan heb je lekker alles zelf in de hand.

No comments:

Post a Comment