Monday, September 20, 2010

Wat vind je ervan?

Mensen die mij persoonlijk kennen, weten dat ik mijn mening niet snel onder stoelen of banken schuif. Ahum...
Ik zeg, zeg maar, wel wat ik denk. Tegen wil en dank overigens, ik kan mezelf met liefde af en toe voor m'n kop slaan omdat ik niet even twee tellen kon wachten om te bedenken hoe mijn opmerkingen op een ander over komen en of ik zelf zo blij zou zijn als iemand zoiets tegen mij zou zeggen. Aan de andere kant zou de wereld wel een stuk oprechter ogen als er wat sociale conventies achterwege gelaten zouden worden en als mensen wat eerlijker zouden zeggen wat ze denken. Dat je weet wat je aan elkaar hebt enzo.

Heb nu sites gevonden waarop ze je betalen om je mening te geven, hoe cool is dat? (of hoe leerzaam voor de binnenvetters onder ons:-)) Je geeft je mening, vaak aan de hand van enquêtes, over verschillende producten en diensten.
Ze betalen niet allemaal evenveel en het kan soms om centen gaan en soms om euro's (soms ook om punten die je kunt inwisselen tegen weekendjes weg of irischeques ofzo) maar het kan de moeite waard zijn om eens wat te bekijken. Sommigen hebben ook offline sessies waarbij je uitgenodigd wordt om fysiek aanwezig te zijn op een locatie en te praten met anderen over wat je vindt van een bepaald product of een bepaalde dienst.

Hier wat voorbeelden:
Mysurvey.com
Opinieland.nl
Global market insite
Surveys4income 
Ipsosinteractive.com

No comments:

Post a Comment