Thursday, January 13, 2011

Zoekertje

Zou je niet (met je vrije tijd als voorsprong op de werkenden) geld kunnen verdienen door huizen te zoeken voor mensen? Ik bedoel niet echt werken als aankoopmakelaar, niet bemoeien met of de fundering wel goed is enzo en ook niet gaan onderhandelen over de koopsom maar alleen zoeken. Zoeken en dan voor het vinden een bepaald bedrag (vast of percentueel) krijgen.
Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen die een huis zoeken niet altijd evenveel tijd en zin hebben in het daadwerkelijke zoeken. En ook dat mensen dan niet direct een aankoopmakelaar in de hand willen nemen. En dat ze dan wel graag jou bellen om te vragen of je niet eens je ogen open kunt houden om naar een huis dat aan die en die eisen voldoet uit te kijken en/of gericht te zoeken. En dat jij dat dan dus doet, voor geld...
Dus niet echt makelaartje spelen, alleen een beetje zoeken voor mensen die dat willen uitbesteden en die dan later zelf of via een makelaar zo'n huis kopen.

Of is mijn wereld echt te simpel en is dit toch gewoon broodroof al wil ik dat niet zien?

No comments:

Post a Comment