Tuesday, January 11, 2011

Ontdekkingsreiziger biedt zich aan

Het is misschien omdat ik veel zin heb in een reis naar het buitenland (liefst een ver en warm buitenland) dat ik nu hieraan denk, en het is helemaal niet origineel maar ik schrijf hem toch op. Wij Nederlanders hebben er immers altijd wel bij gevaren. Ik bedoel uiteraard niet de slavenhandel die er een derivaat van was maar de eerlijkere oorsprong die het had: Het handelen in producten uit het buitenland en het verhandelen van Nederlandse producten naar elders.

Ik dacht niet direct heel groot hoor. Meer aan gewoon wat leuke spulletje meebrengen van een markt in Sri Lanka die je hier tegen prachtige prijzen verkoopt. Of zorgen dat een bepaald voedselproduct in Nederland op de markt komt dat je nu nergens kunt krijgen en dat jij dan de enige tussenleverancier bent (voor de goede orde: ik bedoel met voedselproducten geen producten die uit papaver vervaardigd worden, al leveren ze nog zoveel op...). Of (helaas hoef je hiervoor dan niet op zakenreis) gewoon spullen via e-bay uit het buitenland halen en ze hier via marktplaats weer verkopen. Of héél goed zoeken op internet naar lokale zaakjes in verweggistan die een bijna niet te vinden website hebben en hun spullen kopen en via een betere website voor méér verkopen...
Ik doe maar een gooi natuurlijk nu, ik heb gewoon zin om op vakantie te gaan :-) en mijn hoofd maakt nu eenmaal van alles een geldverdienmogelijkheid...

No comments:

Post a Comment