Thursday, January 6, 2011

Pluk de woorden

Kijk, 'Carpe Diem' is al verzonnen en met 'All for one, one for all' scoor je ook niet hoog meer op de originaliteitsladder maar áls je goed bent in het verzinnen van pakkende oneliners, dan zou je daar geld mee moeten kunnen maken, lijkt me.
Ik dacht hieraan toen mijn zusje mij van de week verweet dat ik een 'trekkie' probeerde te maken van haar oudste dochtertje omdat ik haar haar vingers liet spreiden als Mr. Spock en haar 'Live long and prosper' leerde zeggen (is nog niet helemaal gelukt...ze is 6). Ik zat met haar op schoot te zoeken naar Youtube-filmpjes van het juiste handgebaar en toen bedacht ik me dat het toch eigenlijk wel bijzonder is als mensen bij het horen van een paar achterelkaar geplaatste woorden zich al direct een en dezelfde persoon voor de geest halen. Nou ja, zo kwam ik dus op oneliners. Dit even voor het achtergrondverhaal :-).

Maar hoe dan? Hoe maak je geld met die oneliners? Nou, je kunt ze sturen aan Hallmark of een andere kaartenmaker (ik heb van de week ook Mr Deeds gezien, mocht iemand zich afvragen waar de link vandaan komt). Tenminste, ik denk dat dat kan, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb dan ook nog geen pakkende oneliner verzonnen...
Maar je kunt natuurlijk ook zelf kaarten laten drukken, of, wat nog meer oplevert: t-shirts! Lijkt me best wel gaaf, als je iemand ziet lopen met een t-shirt met jouw tekst er op.
Of je kunt ze verkopen aan een reclamebureau. Of misschien is er wel een politicus die een heel goede van je wil kopen... Of een filosoof...(weet jij veel, misschien heeft Confucius ook wel gewoon iemand betaald...)

No comments:

Post a Comment