Tuesday, January 18, 2011

Het vuile werk opknappen

Nog even over die zorgverzekeringen en over al dat andere geneuzel dat geld oplevert als je het goed uitzoekt maar wat vooral ook veel weerzin oproept bij de gedachte aan datzelfde uitzoekwerk...

Wat ik zeggen wil: het uitzoeken van de goedkoopste zorgverzekering, energieleverancier, bank, allerlei andere verzekeringen, televisie, internet en nog veel meer vaak verplichte maar dure nummertjes, is een taak die heel veel mensen voor zich uit schuiven. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent uitstel in dezen wel degelijk afstel.

En dan kom jij, met je frisse moed en je dienstverlenende maar ook geldmakende instelling. Als jij mensen kunt laten zien dat ze met gemak, ik noem maar wat, 70 euro per maand kunnen besparen en tóch hun eigen eisenpakket ingewilligd zien, dan willen ze jou daar vast wel 70 euro voor betalen, denk ik. En als jij dan zorgt dat je weet waar je alle informatie kunt vinden enzo, dan ga ik er vanuit dat je met maximaal een halve dag per persoon wel klaar bent. Maar nu doe ik er echt een gooi naar hoor... ik weet niet hoe lang je bezig bent als je álle bovenstaande dingen meeneemt in je onderzoek en als je alle info op een rijtje hebt, voor hetzelfde geld ben je met een uur klaar...
Ik raad je alleen wel aan je 'klant' te verzoeken alle relevante papieren klaar te hebben liggen als jij komt, want je wilt niet weten hoeveel mensen echt niets kunnen vinden in hun eigen huis qua administratie (in het geval dat ze nog moeten zoeken, zou ik toch fijn een uurtarief rekenen ;-)). Of je laat de mensen bij jou komen met hun kant en klare pakket aan contracten en wensen...

No comments:

Post a Comment