Wednesday, January 12, 2011

Hoe je kijkt bepaalt wat je ziet

In het kader van indirect geld verdienen en aansluitend op mijn laatste blogzin van gisteren, vandaag een stukje psychologie...

'...mijn hoofd maakt nu eenmaal van alles een geldverdienmogelijkheid'
Ja, dat doet mijn hoofd. Wat doet jouw hoofd? Of eigenlijk bedoel ik: waar ben jij op gefocust?
Want dat is natuurlijk de kern van deze blog. Ik ben gefocust op hoe ik geld kan verdienen zonder voor een baas te moeten werken. Dus dat is ook wat ik zie, dat is wat ik lees in de wereld: geldmaakideeën, mogelijkheden.

Je kent het principe wel, dat je over een bepaald onderwerp nadenkt en dat ineens de hele wereld je dat soort dingen laat zien. Jij hebt net een stukje gelezen over gras en dat heeft je gegrepen (sorry ik zag het grasveld hiervoor en ik dacht 'waarom niet'?') en ineens lijkt 'gras' een onderwerp te zijn waar iedereen over schrijft of je ziet een documentaire die erover gaat.
Je snapt natuurlijk heus wel dat die dingen ook wel plaats hadden gevonden als jij niet ineens door gras gegrepen was maar toch lijkt het alsof het universum met jouw gedachten de wereld ietsje heeft veranderd. (Hoe serieus moet je modetrends dan eigenlijk nemen hè? Zijn zij niet eerder een product van de geest van een modebladredacteur?)

Goed, die kennis had je al, nu hoef je er alleen nog maar gebruik van te maken. Want het werkt, dat heb je zelf vaak genoeg gemerkt. De wereld is niet veranderd doordat jij ergens op gefocust was; wat jij ziet van die wereld, dát is veranderd. Dus zorg dat jij dat principe in je voordeel laat werken en focus je op miljonair worden, je gaat vanzelf de mogelijkheden zien. Want die mogelijkheden zijn er gewoon, of jij nu kijkt of niet!
 Ik zeg dit ook tegen mezelf hoor, want mijn focus ligt duidelijk bij 'genoeg geld hebben om van rond te kunnen komen' want dat is wat er gebeurt in mijn leven. Mijn focus moet ook verschoven naar het miljonairsdom. Ik wil alleen nog maar denken, dromen, eten, drinken, ademen in 'geld in over-over-overvloed-termen'.

No comments:

Post a Comment