Saturday, January 15, 2011

Down is the new up

Heb je al gehoord van de nieuwe Nederlandse soap 'Downistie'? Een soap met alleen maar acteurs met Down syndroom, geweldig idee. Ik zag het gisteravond bij De Wereld Draait Door. Voor als je het niet gezien hebt, hierbij de trailer:



Je moet er maar opkomen! Erg jammer dat ik dat niet heb gedaan ;-).
Knoop in je zakdoek was/is ook zo'n succes dus ik denk dat het wel gaat lopen (in maart pas op de buis).
Dit is dus weer zo'n ideetje dat je toch mooi zelf had moeten verzinnen en verkopen aan de zendstations (heb ik al eerder over geschreven, Talpa biedt je ook geld aan, zie mijn blogpost van 06/10/10).

Dus dit idee is een herhaling... Met een aanvulling, want aan soaps had ik dus echt niet gedacht. Het leuke daaraan is dat je echt alleen het concept hoeft te verzinnen. Je hoeft echt geen script te schrijven, dat is bij een soap toch altijd hetzelfde...dat er wordt bedrogen, gelogen, gevrijd en ingezoomd op de meest stomme momenten en beelden, dat is bij iedere soap toch eender.

Dus, ik zou zeggen, de rijken en de 'Downies' zijn al ingezeept, wat geeft jouw creatieve geest als bezetting/doelgroep/setting/onderwerp voor de nieuwe soap waar de wereld reikhalzend naar uitziet?

No comments:

Post a Comment