Friday, January 7, 2011

Voor als je zen wilt oefenen op een bankje

Stel je hebt in je hoofd dat je eens een dagje niets moet doen. Gewoon zitten en je gedachten laten gaan (pas op, de briljante ingevingen kunnen je dan zomaar overvallen!), gewoon een beetje staren naar één punt.

Nu, dan stel ik voor dat je dat eens doet. Maar zorg dat dat bankje voor de ingang van bijvoorbeeld hotel The Grand staat, of het Amstelhotel, of een leuk paleisje op de Veluwe... En zorg vooral dat je je fotocamera te allen tijde binnen handbereik hebt! Want stel dat je tijdens het gedachtevol of gedachteloos staren naar de voordeur ineens een beroemdheid in je vizier hebt, dan is een foto snel gemaakt. En zo'n foto kan je behoorlijk veel geld opleveren, denk ik.

Het lijkt me het handigst om de foto rechtstreeks aan een blad te verkopen maar misschien is e-bay ook wel leuk, dan kun je zien dat mensen gaan bieden. Geen idee hoe het werkt eigenlijk. En misschien wil ik het ook wel niet weten want ik weet niet of ik het wel zou doen. Lijkt me vreselijk als je zelf het onderwerp bent van de foto en je wordt continu belaagd. Toch bedacht ik me dit geldmaakidee en ik wil het toch vermelden, ik mag ook geldmakers noemen die ik zelf heel waarschijnlijk niet uit ga voeren, toch? Beetje controverse is ook goed, iemand zin in een discussie?

No comments:

Post a Comment