Friday, December 3, 2010

Yo Billy

Vrienden, volgers, toevallige voorbijgangers,
vandaag een kort besparingstipje waar je overigens als je de boel combineert ook wel weer direct geld mee kunt verdienen...

Maak soep. Van restjes van bijna alles kun je soep maken. Gewoon in een pan, bouillon erbij (voor degene die nu angstig worden: gewoon water en een bouillonblokje), verwarmen, eventueel koken en dan de staafmixer erop. Of zoals wij zeggen: even billieën. Maar dat is omdat mijn zusjes en ik ooit van onze moeder allemaal een Philips staafmixer genaamd Billy gekregen hebben. En dat zeg ik niet om reclame te maken (maar als Philips wil doneren dan geef ik met graagte mijn rekeningnummer). Maak op smaak met zout en peper en je hebt een heerlijke soep voor de lunch of gewoon als voorgerecht. En ik weet dat het niet heel smakelijk klinkt maar dat is echt alleen omdat je het niet geprobeerd hebt.

Ik maak niet alleen soep van restjes trouwens, ook van bijvoorbeeld groente die nog in de koelkast ligt, te weinig om een maaltje mee te maken of te slap of verlept om mooi te serveren (niet bedorven hè).

En hoe maken we hier, berichten van weleer combinerend, geld mee?
Nou, ik zou mijn buren soep kunnen verkopen. Ik kan de soep op straat of naast de ijsbaan verkopen. Ik kan ook mini-workshops geven; tegen wat cursusgeld kom ik bij jou thuis in je koelkast kijken en dan gaan we samen aan de slag. Ik leer jou hoe je geen spullen meer weg hoeft te gooien, hoe je overal nog wel wat van kunt maken, bijvoorbeeld soep dus.

No comments:

Post a Comment