Wednesday, December 8, 2010

Alles te koop

Samenwonen betekent heel veel spullen dubbel hebben...
Dus ik ben weer flink actief geweest (en nog) op Marktplaats. En daar zet ik met een gerust hart álles op hoor. Je moet eigenlijk bij helemaal niets denken dat niemand het zal kopen. Je wilt echt niet weten wat mensen willen kopen. Ik heb net het isolatiemateriaal van het laminaat uit mijn vorige huis verkocht dat ik eigenlijk weg wilde gooien. Niet voor de hoofdprijs maar geld is geld en ruimte in je huis is ook wat waard. Overigens loont het ook nog wel eens de moeite om iets voor niets weg te doen via Marktplaats of Gratisoptehalen. Met het gratis aanbieden van een oude wasmachine die op 4-hoog staat, bespaar je misschien niet direct geld maar wel je eigen rug!

Vandaag een tip voor het verkopen van je oude en nieuwe spullen op Marktplaats. Ik hoor mensen namelijk nog wel eens zeggen dat ze steeds moeten betalen. Nou, ik nooit.
Er zijn inderdaad bepaalde spullen die je alleen tegen betaling kunt verkopen op Marktplaats, de enige manier om dat te omzeilen is om ze in een andere categorie te plaatsen dan waar ze eigenlijk horen. Alleen moet je daar wel goed mee oppassen, Marktplaats neemt je dat natuurlijk niet in dank af en let goed op. Logisch natuurlijk, zij moeten ook geld maken.
Maar ik wilde eigenlijk een tip geven voor de mensen die steeds betalen voor de rubrieken die gratis zijn.
Als je een advertentie plaatst, staat deze maar heel even bovenaan. Er worden namelijk zo ontzettend veel advertenties geplaats, dat is niet bij te houden. Binnen een uur sta je al snel op pagina 5 of verder. Maar ga nu niet betalen, zoals Marktplaats je aanbiedt, om je advertentie weer bovenaan te krijgen. Het is namelijk te simpel voor woorden: Zorg dat je je tekst en je foto´s in een bestandje hebt en zet hem er gewoon steeds (in ieder geval iedere dag als je er de tijd voor hebt) opnieuw op, dan komt hij steeds weer bovenaan.

Te simpel hè, deze tip...toch zijn er mensen die dat truukje nog niet doorhadden.
Mocht je dat trouwens te veel werk vinden, dan zijn er heus wel mensen te vinden die tegen een bepaald percentage van de opbrengst jouw advertenties willen beheren (mijn adres heb je...)

No comments:

Post a Comment