Sunday, December 12, 2010

Post-X-Mas

Ik ga me deze week maar eens storten op de geldmaakideeën rond de kerst (en zo'n week kan bij mij goed maar één dag duren maar ja, de intentie is er...).
Om vandaag te beginnen ná de kerst. Ik dacht aan wat mensen wellicht nodig zouden kunnen hebben en hoe daar geld mee te maken is.
Nou, eigenlijk begon het al direct met de boom, die moet straks ook weer weg namelijk. Ik weet niet hoe het dit jaar bij mij zal gaan maar als de vorige jaren een indicatie zijn... ik heb hem zelfs eens tot half februari laten staan, gewoon omdat ik geen zin had om hem weg te doen (van 4-hoog over de trap en daar alle naalden opzuigen of uit het raam en de straat daarna vegen).
En aangezien ik dus ook hierin wel totaal niet uniek zal zijn...misschien moest ik dit jaar maar de volgende service (die ook wel door kinderen wordt geboden maar daar voel ik me heus niet te groot voor) aanbieden aan mijn medeflatbewoners: de bomen ophalen en dan stofzuigen en de meubels mee terug zetten.
Een ander ding wat me te binnen schoot: er zijn mensen zonder vaatwasser! (ik behoor pas net tot de bezitters ervan hoor, eigenlijk ook pas net tot de voorstanders ook). Die mensen willen vast ook kerstdiners geven en die willen vast ook niet afwassen. Nou, dan zouden ze op een vooraf vastgesteld moment of na een belletje, hun vieze vaat in een krat klaar kunnen zetten en dan haal ik het op en breng het de volgende dag, als ik onze keukentruus heb laten draaien, schoon weer terug.

Eigenlijk kun je je haast niet voorstellen dat mensen zeggen dat er geen werk is, toch?

No comments:

Post a Comment