Thursday, December 23, 2010

Artikeltjes schrijven

Ik weet niet meer zeker of ik het er al eens over gehad heb, over het schrijven van online-artikelen over van alles en nog wat om geld te verdienen. Dat krijg je hè, als je de honderd berichten ruimschoots gepasseerd bent...dan ga je je herhalen.
In ieder geval weet ik zeker dat ik nooit deze site genoemd hebt: Foobie
Deze site heb ik vanavond zelf voor het eerst gezien, vandaar. Ik weet ook niet zeker of het wat is, dat zal de ervaring moeten uitwijzen. Het principe is in ieder geval dat je artikeltjes schrijft en daarbij 50% van de Google Adsense advertentie-opbrengsten krijgt. Alleen moet je wel een eigen Adsense-account aanmaken en ik had pas al geschreven dat ik dat niet meer mag van Google omdat ik oneigenlijk gebruik maakte van de mogelijkheden (Ik liet mijn vrienden klikken op advertenties. Nogmaals: doe dat dus niet!).

Ik weet nog niet wat het voordeel is van het schrijven van artikelen voor een site als Foobie ten opzichte van het plaatsen van diezelfde artikelen op je eigen website waar je 100% van de advertentie-opbrengst krijgt, maar ik kan me voorstellen dat je artikelen sneller gevonden worden op eerstgenoemde. En dan is het natuurlijk gewoon wiskunde...1 x 0.5 is echt meer dan 0 x 1. Maar misschien moet je een testje doen daarvoor; twee artikelen plaatsen, één op Foobie en één op een eigen site.

Overigens, de reden dat ik hierover schrijf terwijl ik het gevoel heb dat ik dat al eerder heb gedaan (ja, ik kan het opzoeken maar daar heb ik nu even geen zin in, sorry), is dat de site die ik nu beschrijf een Nederlandse site is. Dat betekent dan wel dat je maar een klein deel van de wereld bereikt maar ook dat je fijn gewoon in het Nederlands mag schrijven. Maar voor de goede orde, de rest van de wereld is beter bereikt als je in het Engels schrijft...

No comments:

Post a Comment