Saturday, December 11, 2010

Vriendendienst

Een hele tijd geleden heb ik geschreven over mijn moeder en haar knutseltalent (aka takjesvouwen) en dat het best een idee is om de kunststukjes die je voor je vrienden of voor jezelf maakt op foto te zetten en die op marktplaats te zetten. In de hoop dat iemand eenzelfde exemplaar van je wil kopen.

Nu bedacht ik me dat dat misschien ook wel opgaat voor de diensten die je voor een ander verricht. Natuurlijk, dit heet in het echte leven gewoon 'werk' maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel. Of nou ja, zolang je maar niet aan een baas vastzit :-). Waar het me eigenlijk om gaat is dat je een keer bij iemand het huis 'groen' hebt gemaakt qua apparatuur of de nieuwe televisie hebt geïnstalleerd, of dat je wel eens een boodschap doet voor je oude buurvrouw of dat je wel eens bij vrienden thuis de bedrading van een lamp vervangt en dat dat je dus makkelijk afgaat en dat je het vooral ook leuk blijkt te vinden.
Maak dan een foto van het resultaat of schrijf er een stukje over en hang ergens een advertentie op of maak een website voor heel weinig (moet je even in een veel ouder bericht van me zoeken waar dat kan) of plaats een advertentie op marktplaats. Bied je talent aan en vergeet vooral niet om die vrienden en familieleden die de vruchten van jouw talent mochten plukken een mooi stukje te laten schrijven.

Je zou trouwens ook andere mensen kunnen bereiken (reclame maken voor jezelf bedoel ik gewoon) door iedereen die je kent een mailtje te sturen en door diezelfde vrienden en familieleden van hierboven hun vrienden en familieleden in te laten lichten over jouw kunsten.

No comments:

Post a Comment