Tuesday, December 7, 2010

Iets bezwaard...

Ik heb een beetje een vreemde tip voor je vandaag en ik weet niet zo goed in welke categorie hij in mijn hoofd past. Is het direct geld verdienen of indirect cq besparen of is het eigenlijk gewoon stout?

Ik heb gehoord dat het loont om áltijd in bezwaar te gaan tegen een bon die je krijgt van de politie of van parkeerbeheer. Dus niet alleen in bezwaar gaan als je vindt dat je de bon niet hebt verdiend, nee, áltijd. De mensen die de bezwaren moeten afhandelen zijn namelijk niet altijd in de gelegenheid om dat met jouw bezwaar te doen. En aangezien er een vaste termijn voor de afhandeling staat is dat voordelig voor jou. Als de afhandelaars niet op tijd zijn, krijg jij je geld terug.
Dus: wel eerst betalen (anders krijg je ander gezeur) en dan bezwaar maken.

Doe met deze tip wat je wilt. Als het tegen je principes indruist zou ik het zeker laten, morgen komt er heus wel weer een ander geldmaakidee waarmee je met een geruster hart je geld kunt (terug-)verdienen.
En overigens kun je ook altijd zorgen dat je geen bonnen krijgt. Maar ja, dat is wel een heel wijd open staande deur...

No comments:

Post a Comment