Monday, December 20, 2010

Wit, witter, witst

Het blijft maar vallen hè? Geen gemopper dit jaar over 'we hebben nooit meer een witte kerst' (aka 'Vroeger was alles beter'), tenminste, ik kan me niet voorstellen dat komend weekend de sneeuw weg is. Maar ja, ik heb dan ook niet doorgeleerd voor weervrouw.
Maar, hoe mooi het ook is, het kost ook geld. De sneeuw valt wel voor niets maar onze snelwegen zijn er niet tegen bestand en de NS rommelt maar wat aan (winterklaar, ammehoela!). En minder verkeer zorgt nu niet voor sneller rijden maar wel voor minder mensen op kantoor. Nu had er een pleidooi voor het flexibele werken kunnen komen, waar ik natuurlijk een groot voorstander van ben, maar die komt er dus nu even niet. Want ondanks dat ik graag minder auto's op de weg zou zien, wil ik toch met jullie even een andere kant op kijken. Namelijk weer die van geld verdienen met oplossingen verzinnen.
Ik vermoed namelijk dat Rijkswaterstaat jou een flinke som geld gaat geven als jij een idee aan ze verkoopt dat zoab op een doekje voor het bloeden doet lijken. Kom maar op met je op zonne-energie zichzelf verwarmende snelwegen en de autoband met spikes... Uiteraard mag je goede ideeën ook met mij delen en dat we er een joint venture van maken :-).
Wat de NS betreft, je kunt het proberen, maar volgens mij hebben zij gewoon minder personeel deze dagen en waren ze al van plan om een aangepaste dienstregeling te hanteren...het excuus kwam gewoon uit de lucht vallen...

No comments:

Post a Comment