Sunday, August 15, 2010

En nu wilt u zeker weten wat de waarde is...?

Zo, ik heb een beetje spijt dat ik dit blog niet 'bijnaiederedageennieuwidee' heb genoemd, die regelmaat is toch niet echt iets voor mij.

Maar ik ben er weer hoor, geïnspireerd en wel :-).

Ik heb de laatste tijd rommelmarkten afgestruind (is dat echt een Nederlands woord?) voor spullen die ik zelf nodig had en omdat ik hoopte goed verkoopbaar spul tegen te komen tegen belachelijk goedkope prijsjes. De eeuwenoude farao-scarabee die ik fijn bij Tussen Kunst en Kitsch kan laten taxeren op een ton ofzo heb ik (nog) niet gevonden, wel wat spullen die ik zelf nodig had en natuurlijk een goed idee!

Je hebt in mijn beleving twee soorten rommelmarkten:
De één waar ik dol op ben is de kleinschalige buurtrommelmarkt, fijn door de kerk ofzo georganiseerd met leuke spulletjes, leuke mensen en leuke prijsjes.
De andere soort is de commerciële variant, deze is groter, je moet entree betalen en de mensen die er met hun kraam staan zijn over het algemeen doorgewinterde verkopers.

Nu vind ik de eerste soort dus wel leuker, de tweede soort kán meer geld op gaan leveren. Want waarom niet zoiets zelf organiseren? Er wordt meestal 3 euro entree gevraagd, er komt vaak toch wel 300-500 man op af (beetje gratis adverteren op internet...) én je kunt de kramen/plekken verhuren voor 25 euro per dag ofzo. De onkosten zitten in de locatie (daarom is dit het handigst te organiseren als je iemand kent die zelf een groot terrein heeft) en het huren van de kramen.

Dus, doe met dit idee wat je wilt en mocht je zoiets samen met mij willen organiseren, je weet me te vinden!

No comments:

Post a Comment