Tuesday, August 24, 2010

Hoe maak je dan een website?

 Ik zou nog vertellen hoe je voor niets een website kunt maken. En dit is heel handig om te weten omdat veel ideeën toch op de één of andere manier met het internet te maken hebben. Al verzin je een fysiek (en briljant :-)) product, dan nog is het handig om bijvoorbeeld een eigen webwinkel te maken ofzo.

Nu, je kunt dus bloggen, het is echt veel makkelijker en vooral uitgebreider dan ik dacht. Als je alleen al kijkt naar de blogs die ik in de laatste twee weken(?) gemaakt heb:
Gratis acties en Prijzen winnen
Welk Goed Doel Moet Ik Kiezen?
Bijna Iedere Dag Een Nieuw Idee
Making Money Online
Allemaal verschillend. Het is echt zo simpel...

Maar je kunt dus ook een 'echte' website maken. En daar heb ik een gratis websitebouwer voor gevonden. Het werkt echt heel simpel: My Free Website Builder

Als je je website hebt, heb je nog een domeinnaam nodig. Voor een Nederlandse website, staat een .nl het best. De goedkoopste versie daarvan op dit moment kun je vinden bij: TransIP.nl. De domeinnamen zijn daar nu € 2,49 per jaar. Ik denk niet dat je ze goedkoper vindt. De .nl versies dan. Als de extensie je niet uitmaakt, dan zijn er ook nog gratis domeinnamen. Je komt dan uit op bijvoorbeeld .co.cc. Maar ja, soms is dat echt niet belangrijk.
Voor de gratis versies kun je verder komen met deze site waar ik vooral ook de gratis hosting vandaan haal: 000webhost.com. Echt, gratis hosting!! Ach, het leven kan zo goedkoop zijn als je even zoekt :-)...

No comments:

Post a Comment