Monday, August 23, 2010

Kruit verschieten

Tja, die ideeën... Er schieten echt meerdere goede en nieuwe ideeën door mijn hoofd iedere dag maar toch belanden ze niet hier... Dat komt omdat ik natuurlijk niet al mijn ideeën zomaar kan prijsgeven. Wel veel, maar er blijven er heel veel over die ik toch echt eerst zelf wil uitwerken om er geld mee te verdienen. Als ik alles meteen de wereld cq het internet in slinger zodat anderen geld kunnen verdienen, dan houd ik mijn werkgeverloze leven niet lang meer vol. Gelukkig voor anderen blijk ik uiteindelijk met de ideeën vaak niets te doen...en dan komen ze alsnog hier. Voor de goede orde: 'uiteindelijk' is niet zo lang bij mij hoor, een idee van twee dagen oud is al niet vers meer en kan hier met gemak belanden. Dat heb je met mensen die altijd alles NU willen ;-).

Mocht je trouwens bang zijn dat iemand met jouw idee aan de haal gaat; Ik heb pas een heel goede tip gekregen van iemand hierover. In plaats van direct octrooi aan te vragen op jouw idee/product kun je ook een registratie indienen bij de belastingdienst. Het staat zeker niet gelijk aan octrooi maar het is wel een bewijs dat jij op die en die datum dat idee/product hebt bedacht/beschreven. Het geeft je iets meer houvast. En het is sneller dan octrooi en vooral goedkoper. Ik geloof dat een registratie bij de belastingdienst 9 euro kost...

No comments:

Post a Comment