Thursday, August 5, 2010

Schrijf een e-boek

Als je denkt dat je ergens veel van weet of gewoon net wat meer dan de gemiddelde mens dat doet, schrijf dan een e-boek.
Maak een pdf-file van je boekje en verkoop het. Je kunt dit doen via Marktplaats waarbij je een advertentie maakt en de pdf mailt op het moment dat je geld hebt gekregen van iemand. Maar je kunt ook je bestand laten opslaan bij een soort Bol.com voor digitale producten als e-boeken, muziek en luisterboeken. De site die ik daarvoor heb gevonden is PayLoadz, deze is handig voor als je je boek in het Engels schrijft (op zich interessant als je bedenkt dat er meer mensen op de wereld Engels spreken dan Nederlands). Via de winkel van die website kunnen mensen jouw boekje dan kopen. Je kunt daarnaast ook een eigen website maken waarop je een link naar de verkooppagina van jouw boekje zet.

Hier kun je mijn boekje met verkoopbutton zien:
Ahum, het is een praktische gids voor de beoefening van orale seks bij vrouwen dus als je daar niet tegen kunt (al staan er geen plaatjes op de site of in het boek), klik dan niet op het woordje gids :-).

Mocht je wel in het Nederlands willen schrijven, dan is het handiger om je boekje te verkopen via een 'winkelpagina' als PayPro maar ik moet zeggen dat ik hiermee nog niet gewerkt hebt. Ik heb het alleen van horen zeggen. Volgens mij is deze niet helemaal gratis, Payloadz in het begin in ieder geval wel.

Overigens, het maken van een website en zo, daar zal ik nog op terugkomen.

No comments:

Post a Comment