Wednesday, May 8, 2013

When in Rome...

Ik zou heel graag in Amerika eens leren hoe je Real American moet BBQ'en. En in Toscane zou ik graag eens aanschuiven aan een lange tafel met allemaal lekkers dat ik diezelfde middag met di mama heb gemaakt. En is er niet een Spaanse dame of heer die me ín Spanje wil leren hoe ik nou echt authentieke paella maak?

En nu maar hopen dat er ook toeristen zijn die van jou graag willen leren hoe je stamppot maakt, pannenkoeken bakt en worstenbroodjes maakt. Want dat is eigenlijk mijn geld-verdienen-zonder-baan-idee van vandaag... (ik heb overigens andersom wel ooit pannenkoeken gebakken in Indonesië omdat de nonnen bij wie ik een maandje woonde me dat hadden gevraagd, maar ik voelde me behoorlijk bezwaard om ze serieus pannenkoeken voor te schotelen terwijl ze normaliter drie keer per dag goddelijk Indonesisch eten aten)

Goed, de toeristen aan de stamppot dus...

Op Gidsy (nu GetYourGuide) kunnen mensen zien wat er zoal te beleven is (bij locals) in een bepaalde plaats. Dat betekent dat jij daar nu je advertentie kunt plaatsen voor je stamppotworkshop. Mensen komen met graagte van jou leren hoe het moet, om daarna gezamenlijk aan jouw keukentafel te genieten van de zelfgemaakte hutspot/boerenkool/raapstelenstamppot met gebakken kaas/andijviestamppot.

Mocht je geen Hollandse kookworkshop willen geven -het was natuurlijk maar een ideetje- dan heb ik hier een lijstje voor je van dingen die nog meer worden aangeboden als activiteiten op Gidsy, maar ook daaraan hoeft jouw creativiteit zich uiteraard niet te houden:

  • Tours
  • Activities
  • Nightlife
  • Cooking Classes
  • City Cards
  • Ground Transportation / Transfers
  • Snow & Winter Sports
  • Attractions
  • Shows & Events
  • Rentals
  • Shore Excursions

Is er eigenlijk al wel een leuk rondleiding door jouw dorp?

No comments:

Post a Comment