Friday, May 3, 2013

Nederland fietsland

Nu fietste ik wéér langs dat ene zaakje waarbij ik steeds denk: "Niet vergeten om over te schrijven".
Dus, nu eindelijk:

Het zaakje dus...met oude rommel (de uitbater noemt het toch echt een antiekzaak) en fietsen. De fietsen staan buiten en daarom vallen ze me steeds op. De winkelier vraagt met een gerust hart €100 voor een simpel gevalletje met roest op het achterspatbord. Dat terwijl ik eigenlijk steeds voor tussen de €25 en €35 op marktplaats fietsen koop. Toegegeven, je moet vaak wel snel zijn of goed onderhandelen, maar het lukt me altijd. En wij fietsen er op tot ze op zijn en voor het restant krijgen we via marktplaats ook heus wel tien tot vijftien euro. Dus...

Koop fietsen en verkoop ze door. Er zijn namelijk genoeg mensen die wél veel meer betalen. Ik heb vorig jaar nog een vouwfiets gekocht voor €25 en verkocht voor €50. En ik vertel altijd netjes wat er eventueel mis is aan de fiets. Ik maak duidelijke foto's, juíst van de roest of een scheur in het zadel. Mensen willen gewoon graag betalen.

Als je handig bent, ben je helemaal spekkoper. Je koopt wat barrels met gebreken via marktplaats. Je knapt ze op en verkoopt ze weer via marktplaats. Ik denk dat je helemaal veel kunt vragen als je ze netjes in een mooi kleurtje spuit.

Ik vraag me nu eigenlijk af waarom ik het zelf niet veel meer doe. Ik denk dat ik eens een dagje marktplaats inplan...


No comments:

Post a Comment