Saturday, May 4, 2013

Jutten 2

Ik schreef al eerder over strandjutten (Lekker uitwaaien) maar deze prachtige manier om er geld mee te verdienen heb ik daarbij niet vermeld. Ik kwam namelijk pas vandaag op de site van Richard en Judith Lang die de stranden van Kehoe Beach in North Carolina afstruinen op zoek naar aangespoeld of achtergebleven plastic. Ze maken daarvan prachtige kunstwerken. 

Ik zie eigenlijk geen prijzen op hun pagina staan maar ik neem aan dat de stukken te koop zijn. In ieder geval kun jij er natuurlijk zeker geld voor vragen als je dit idee wilt oppikken.
Het allermooiste is dat deze twee mensen met hun werk de stranden schoon maken. Per jaar halen ze 2000 kilo afval van het strand. Geweldig!

Op de site van het echtpaar Lang kun je veel meer voorbeelden zien: Beachplastic.com

No comments:

Post a Comment