Wednesday, May 22, 2013

Samen bereik je meer

Weet je wat ik zou willen?
Een beleggingsgroepje oprichten. Ik heb hier eens over gelezen in een boek van Bodo Schäfer, ik weet niet meer welke van deze twee (ik vermoed de eerste) maar ze zijn sowieso allebei de moeite waard om eens te lezen: Ein Hund namens Money en Bereik uw eerste miljoen. De eerste is overigens een kinderboek. Ik had in de bibliotheek een Nederlands exemplaar gevonden. Hierbij een link naar een samenvatting van het kinderboek, het is verder namelijk moeilijk verkrijgbaar heb ik begrepen maar zo geweldig om je kinderen geldwijs te maken: Mijn hond money.

Anyway, een beleggingsgroepje dus. Iedereen investeert een klein bedrag om zo als groep toch mee te kunnen doen met de wereld van het beleggen. Bovendien heb ik de ballen verstand van beleggen maar ik zou het zo graag leren. Eén keer in de maand samenkomen om de beleggingen te bespreken en heel veel te leren.

Stel nou dat we een groepje vormen mét iemand die wel ervaring heeft, die ons nieuwelingen wegwijs kan maken. Dat we kunnen starten met ieder 100 euro ofzo...

Ik hoop op reacties (mag ook via e-mail) want ik denk echt dat beleggen de weg vooruit is.

No comments:

Post a Comment