Friday, May 10, 2013

Matches made in heaven

Ik heb geen idee of dit gaat werken maar het ís een ideetje en in deze crisistijd misschien wel dé uitgelezen mogelijkheid om jouw talent te doen ontplooien...

Er zijn veel werklozen en het lijkt soms daardoor of er ook geen werk meer is. Maar dat is er wel. Alleen niet altijd even goed vindbaar, of tenminste niet even goed vindbaar voor iedereen.

Als jij nu wel steeds 'geluk' hebt met dingen vinden, tegen het juiste aanlopen, als je het gevoel hebt dat dingen jou vinden, misschien is het dan een idee om anderen te helpen die minder fortuinlijk zijn in het vinden, die normaliter eerder tegen een muur aanlopen dan tegen de perfecte vacature.

Je wordt matchmaker, jij zoekt (met hulp van St Antonius, zegt mijn moeder) naar de baan waar jouw 'klant' geknipt voor is. Uiteraard vraag je geld voor je hulp, ik zou zeggen op no cure no pay basis.

Als gezegd, ik weet niet of dit werkt. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat je als werkzoekende op een gegeven moment hulp wilt, goede hulp, bij je zoektocht. Want het lijkt me enorm frustrerend als je maar blijft zoeken en steeds tegen de lamp loopt (persoonlijk zou ik al snel stoppen met zoeken en voor mezelf beginnen maar goed, als je een baan wilt, wil je een baan). Ik denk echt wel dat er mensen bereid zijn te betalen voor een goede match.

No comments:

Post a Comment