Sunday, May 12, 2013

Vast goed (2)

In mijn vorige blogperiode (van een half jaar, ik ben benieuwd of ik dat nu vol houd, ik hoop van harte dat mijn creativiteit me niet in de steek laat) schreef ik deel één van 'Vast goed'. Niet met de intentie er een reeks van te maken. Maar ik hoorde vandaag op BNR weer wat leuks (zoals ik al eerder zei: luister naar BNR Nieuwsradio als je geïnspireerd wilt raken) en daarmee komt er toch een tweede deel...

Edwin Schouten, manager van Vastgoedamerika.nl was aan het woord over de mogelijkheden van het kopen van verhuurbare beleggingspanden in Detroit. Alle haken en ogen werden benoemd en ik moet zeggen dat ik behoorlijk enthousiast raakte. Ik heb helaas geen $35.000 om te investeren maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou wel een overzienbare uitgave is. Mocht je namelijk nu al een buffer aan het opbouwen zijn om over een tijdje je baan op te kunnen geven, dan is dit echt een geweldige verbetering op het stoppen van je geld in een oude sok of het sparen bij een bank. Het gaat hier om een rendement van tientallen procenten! Kom daar maar eens om bij je bank.

Het is mijn droom om panden op te kopen, op te knappen en te verhuren/verkopen. Ik zou in begin samen met mijn lief bijna alles zelf doen aan een huis en als er wat meer geldruimte is, dingen uitbesteden. Ik droom van vervallen fabrieksgebouwen die ik nieuw leven inblaas en die mij rijk maken.

Maar ook als er geen prachtige monumentale panden tot appartementen te verwerken zijn, is investeren in vastgoed goed. Zeker nu, de crisis kan voor jou een zegen zijn. Je weet het, de één zijn dood is de ander zijn brood, hoe hard het ook klinkt. Zie de realiteit voor wat zij is, laat je niet bang maken door de crisispropagandeurs en investeer nu!

En kijk daarbij dus zeker over de landsgrenzen heen. Het lijkt me dat de huizen in de landen die de EU financieel heeft bijgestaan niet al te duur meer zijn (vakantievilla's verhuren op Kreta?). Of ga zoals Vastgoedamerika eigenlijk zegt, mee met waar de lokale (in dit geval federale) overheden geld in stoppen. Amerika wil dat Detroit weer opbloeit, dat betekent in dit geval dat er geld naar toe gaat, geld dat dus letterlijk voor jou gaat werken als jij nu daar investeert. Jij koopt een huis en Amerika zorgt dat je tuintje aangeharkt wordt, zeg maar.

Voor de liefhebbers, hierbij ook de mening van Warren Buffet hierover:

No comments:

Post a Comment