Tuesday, May 7, 2013

't Is niet al goud wat blinkt



Waarschuwing: Niet voor verslavingsgevoeligen en niet voor watjes!




Als ik 150 jaar eerder was geboren dan nu het geval was en mijn wieg in Amerika had gestaan dan was ik zonder enkele twijfel één van de 'forty-niners' geweest. Ik was zeker van de partij geweest bij Amerika's goldrush (ik ben namelijk wél verslavingsgevoelig).


Maar je kunt nog steeds op zoek naar goud om geld te maken. Goud blijft. Goud is cashen.
Ik heb nog nooit goud gevonden helaas. Het lijkt me zo'n ultiem win-moment. Wat nou ei van Columbus vinden met je geldmaakideeën, goud vinden is je van het. Zoals deze man in Australië, die een goudklomp ter waarde van $315,000 vond: BBC News. Terwijl mijn lief zich schaamt voor me als ik met mijn metaaldetector en een koptelefoon op op het strand loop, droom ik van zo'n moment (dromen mag áltijd, de realiteit heeft daar geen zeggenschap).

Mocht je zin hebben om een beetje te struinen met je detector, te waden in een rivierbedding met een goudpan of het groots aan te pakken als die gasten van Discovery Channel's Gold Rush, dan heb je hier wat handige links (goud schijnt ook in Europa te vinden te zijn):

Where To Look For Gold
wikipedia_Gold_mining
howcanyoufindgold.com
where-is-gold-found-on-earth
nevada-outback-gems.com

No comments:

Post a Comment